שיווק העסק באינטרנט בימינו כבר מזמן הוכיח את עצמו ככלי הכרחי להצלחת עסקים.
לא ניתן להצליח ולמעשה העסק לא קיים אם לא מכירים את המושג בניית אתרים. בניית אתר והקמת חנות אינטרנטית הוא הצעד הבסיסי והראשוני שבעל עסק כיום צריך לעשות וכמעט לכל עסק יש חנות וירטואלית, מה שאומר שלמתחרים יש
אתר אינטרנט.
חנות וירטואלית היא אתר אינטרנט למכירות המשמש לכל צורכי העסק ומקדמת מכירות על ידי ניצול התפוצה האדירה ברשת והזמינות 24/7.
עוד סוד להצלחה שהתגלתה בשנים האחרונות הוא שיווק בפייסבוק. כל בעל עסק שיש לו חנות וירטואלית יודע שחובה לנצל את התכונות הנפלאות והייחודיות של הפייסבוק על מנת להביא יותר גולשים לחנות אינטרנטית של העסק.
נוצר למעשה סימביוזה אידאלית ל בשילוב שבין חנות וירטואלית לשיווק בפייסבוק. אבל איך מנצלים את זה לטובה ולהצלחה אופטימלית? האם יש משהו שיכול לגרום לנזק בשילוב הזה?
הנה תופעה שכדי לקחת לתשומת לבכם:
בגלל התנועה האדירה או טראפיק שפייסבוק יוצרת, היוצרים של פייסבוק השכילו לנצל את זה על ידי מכירת שטחי פרסום בדומה ל Google. בעלי עסקים רבים חשבו שאם לפייסבוק יש תפוצה כל כך אדירה, סביר להניח שניתן להרוויח הרבה מאוד מפרסום ממומן (הפרסום הממומן של פייסבוק מופיע בצדדים).
עולה השאלה האם זה באמת משתלם?
והתשובה לדעתי היא לא. בניגוד ל Google, שהיא מנוע חיפוש שמגיעים אליו כדי לחפש דברים ולכן זה אולטימטיבי לפרסום, פייסבוק הוא פלטפורמה של רשת חברתית. גולשים מגיעים לפייסבוק כדי לקבל מידע על אנשים ולכן הפרסומות בצד אינם מושכות תשומת לב ולרוב אף מתעלמים מהם באופן אקטיבי- כלומר העין פשוט לא סורקת את האזור הזה. ולכן, ואני מדגישה שזו רק דעתי אבל מניסיון רב, לא משתלם לפרסם בתשלום באזור הצדדי של הפייסבוק.
אז אם כך איפה ואיך כן כדי לפרסם בפייסבוק אם זה כל כך חשוב?
כאן באה לידי ביטוי אירוניה מופלאה: הצורה האפקטיבית ביותר לפרסום בפייסבוק הוא ללא תשלום! דווקא במקומות לא בתשלום הם הכי מושכים את עיניהם של גולשים.
בעל העסק יכול לפרסם אתר אינטרנט, חנות וירטואלית ומוצרים בכמה מקומות ודרכים: בפרופילים, קירות של חברים, קיר הפרופיל של העסק, לייקים, דפי אוהדים, קבוצות, צ'טים ועוד ועוד.
כמובן שזה דורש יותר עבודה אבל היא לא עולה כסף והרבה יותר משלמת!
|