Xgadget ניחוח של חו"ל בארץ הקודש. אתר הגאדג'טים שמראה שאפשר גם אחרת.

חנות וירטואלית

חנות וירטואלית
 
חדשות ומבצעים
גוגל

Xgadget ניחוח של חו"ל בארץ הקודש. אתר הגאדג'טים שמראה שאפשר גם אחרת.

היה זה עוד יום שטוף שמש באמצע אוגוסט, יום רגיל כביכול שלא בישר דבר וחצי דבר על מה שעומד להתחולל. חזרתי מהעבודה בשעות הערב וישר קפצו עלי שלושת ילדיי עם עיניים דומעות "אבא, אנחנו צריכים עוד זוג שלטים חדשים ל-Wii" הייתה הבקשה וכאן בעצם התחיל הרומן הגדול שלי עם Xgadget.

אני כהרגלי נכנעתי ללחצים ונעניתי לבקשה, התיישבתי ליד המחשב והתחלתי לחפש שלטים לקונסולה. אני כמובן עם חזה מנופח מלא בביטחון עצמי הגעתי לאחת הרשתות המובילות בארץ למכירת ציוד לקונסולות מחשב, נכנסתי לקטגוריה המתאימה וחשכו עיניי. אני צריך להיפרד מלא פחות מאשר 500 ₪ עבור זוג שלטים ל-Wii בלתי תוספות?!
לא וויתרתי והמשכתי לחפור בנבכי האינטרנט עד שהגעתי לחנות למודעה קטנה בפינה של גוגל שהציעה זוג שלטים ותוספות בחצי המחיר. נכנסתי לחנות כשבליבי תחושה קלה של ספקנות... איפה האותיות הקטנות ואיפה הקאצ' – הרי לא יכול להיות כזה פער בין מוצרים זהים.
קראתי בדקדוק את המפרט הטכני של המוצרים – זהה לחלוטין
עברתי על מדיניות ההחזרות – מסורבל, אבל הוגן
הגעתי לסעיף צור קשר – ובנוסף לטלפון המסורתי מצאתי מייל, סקייפ, פייסבוק.. מפתיע וחדשני.
לאחר אינסוף הרהורים החלטתי לרכוש את המוצרים ולא הצטערתי. השלטים הגיעו בזמן כפי שהובטח, האיכות ענתה על הציפיות והשירות היה מעל ומעבר.

לאור הניסיון המוצלח החלטנו במערכת יזם לפנות לבעלים של חנות Xgadget, הגברת לאה שדה, שתספר לנו קצת על החנות.

חברת Xgadget היא חברה חדשה ולא מוכרת,האם יש לכם ניסיון במכירות באינטרנט?
Xgadget אמנם חברה חדשה וצעירה בארץ, אך אנחנו עובדים זמן רב בחו"ל במסחר תחת הפלטפורמות של Ebayו- Amazon האמריקאיות. אלו הן שתי זירות מסחר אמריקאיות גדולות עם סטנדרטים בינלאומיים. במסגרות האלו עשיתי "בית ספר" במסחר מקוון כולל שרשראות אספקה, שירות לקוחות מקוון, שיווק וכו'. אז להגיד שאנחנו חדשים בארץ זה נכון, אבל אף אחד לא יכול לקרוא לנו חסרי נסיון שכן אנחנו מביאים איתנו הרבה ניסיון במתודולוגיות המסחר החדשניות בעולם.


כשאת אומרת מתודולוגיות המסחר החדשניות בעולם, למה את מתכוונת?
 מתודולוגיית המסחר שלנו היא חדשנית בכל קנה מידה, זה מתחיל בתוך אתר אינטרנט שהוא למעשה חנות וירטואלית שנבנתה בקפידה עם דגש על חזית טכנולוגית מתקדמת וקלה בשירות לקוחות דרך הפייסבוק וסקייפ.
הדבר בא לידי ביטוי בחווית הקניה של הלקוחות. אצלנו לדוגמא לקוחות לא יעמדו שעות במענה קולי בשירות לקוחות – מי שיפנה דרך המייל, צ'אט סקייפ או 
במערכת המסרים של הפייסבוק יקבל מענה מהיר ומיידי לכל שאלה. זה עובד מעולה בחו"ל ואין שום סיבה שזה לא יעבוד בארץ.


איך זה שאין לכם חנות פיזית?
חלק משיטת המסחר שאנחנו מביאים מחו"ל מבטל את הצורך בקיומה של חנות פיזית. פתיחה של חנות פיזית כרוכה בעלויות רבות – שכירות, מוכרנים, מלאי, עיצוב, נקיון וכו'. אנחנו מעדיפים לחסוך עלויות אלו ולהסתפק במשרדים קטן שממנו פועל האתר. העלויות האלו בסוף מתגלגלות לצרכן הקטן וחייבים להבין את זה, בגלל זה יש לנו אפשרות למכור מוצרים איכותיים ובזול.


אם אין לכם חנות פיזית, איך ניתן לאסוף את המוצרים?
לא ניתן, למעט במוצרים מאוד ספציפיים עם ביקוש מאוד גבוה או במוצרים שבהם יש לנו הסדרים ושיתופי פעולה מסחריים ברחבי הארץ. המוצרים מאוחסנים לרוב אצל הספקים שלנו בחו"ל ונשלחים ישירות לארץ לבית הלקוח. זה אמנם לוקח יותר זמן, אבל לבסוף זה משתלם ובא לידי ביטוי במחיר המוצר.


מוצרים שמגיעים ישירות מחו"ל, זה לא קצת מסוכן?
ממש לא, זה עובד מעולה בארץ ובחו"ל ואין שום צורך לחשוש. מדיי פעם דבר דואר עשוי לא להגיע ליעד, אבל אנחנו דואגים לשלוח ללקוח את המוצר שוב תוך פרק זמן סביר על מנת שלא יזנק מהסיטואציה. ספקים מסוימים שולחים אוטומטית דואר רשום מעל סכום מסויים, גם אם הלקוח לא ביקש זאת במפורש.  מניסיוננו, פחות מ-2% מהחבילות נאבדות ואם מדובר בדואר רשום אז אף פחות.

ובכל זאת, במה אתם פחות טובים?
החיסרון הגדול של שיטת עבודה זו הוא הטלפון. אנחנו פחות טובים בטלפון מתוך בחירה – זו שיטה מכירות בזבזנית ולא אמינה. עולה הרבה מאוד כסף לתת 
שירות טלפוני ברמה גבוהה ואנחנו מעדיפים להוזיל את עלויות המוצרים כאלטרנטיבה. כיום אנחנו מחזיקים מענה קולי בסיסי כי זה מה שהקהל הישראלי מכיר.

ועדיין, איך זה שהמחירים אצלכם לפעמים כל כך זולים?
התשובה לשאלה הזו מורכבת מהרבה גורמים: אנחנו לא מחזיקים מלאי, צוות עובדים מצומצם, העדר חנות פיזית, שיווק מוטה מטרה, תקשורת מודרנית ועוד. ישראל כידוע היא לא מקום זול וכל דבר צורך שאנחנו חוסכים שווה הרבה ללקוחות שלנו.
בנוסף המרווחים של הסוחרים בארץ לפעמים גבוהים שזה מדהים, אז גם בלי להתאמץ יותר מדיי אנחנו מצליחים להכות את השוק. עכשיו זה תקופה של מחאות חברתיות וכאחת שמגיעה מתוך המערכת אני מבינה את כעסם של הציבור. בעלי ההון במשק מתעשרים על גבם של האזרחים, אבל זה כבר נושא לראיון אחר...
לדוגמא בשוק הקונסולות ניתן למצוא אצלנו שלט לWii במחיר מהנמוכים בארץ, חצי מחיר מהחנויות הגדולות. כנ"ל לגבי משחקים לWiiמשחקים לXbox ומשחקים לפלייסטיישן לפעמים זה מצחיק שאני רואה אתרי הדיליים היומיים מציעים "דיל" במחיר יותר גבוה מהמחיר הרגיל שלנו. החנות שלנו מלאה בהפתעות ואני מזמינה את כולם להתרשם ולבדוק זאת בעצמם.


האם המחיר לא מגיע על חשבון איכות המוצרים?
ממש לא. אנחנו לא מתפשרים על איכות ולו במעט. כל מוצר שאנחנו מוכרים בחנות נבדק ע"י מאות משתמשים וקיבלת חוות דעת חיוביות. אנחנו לא מוכרים מוצרים שיש לנו ספק לגבי איכותם. עם זאת, גם הצרכן צריך להבין את גבולות אורך החיים הסביר. לא הגיוני לדרוש מכיסוי לאייפון שעלה 10 שקלים להחזיק שנה וחצי. אני לא רואה בזה חיסרון, מוצר שעולה 10 שקלים אפשר להתחדש פעם בכמה זמן ולקנות משהו מעודכן וחדשני יותר. זו צרכנות נכונה ולדעתי זה עדיף מלקנות כיסוי ב-120 שקל ולהיות איתו שנה וחצי.

האם יש לכם התמחות מסויימת בחנות?
יש לנו גישה מאוד טובה לספקים בתחום הגיימינג בארץ ובחו"ל, אבל חוץ מזה אנחנו מתמקדים בציוד ואביזרים לשוק הסלולאר, מתנות ומוצרי צריכה.



ולסיכום, איזה מסר את רוצה להעביר ללקוחות שלך?
המסר שלי ללקוחות הוא שאין שום סיבה לשלם את המחירים המוגזמים שגובים בארץ. הסבלנות משתלמת וב-Xgadget היא משתלמת בגדול. אנחנו יודעים להביא את אירופה, ארה"ב וסין עד לפתח ביתו של הצרכן הישר


http://www.yalla.co.il/