בעלי עסקים רבים, קטנים וגדולים, כבר הפנימו את נפלאות הפרסום באינטרנט.
היום ידוע שכל בעל עסק צריך לפתוח חנות וירטואלית שימלא את הפונקציות של העסק בכל זמן, בכל מקום ולתפוצה אדירה.
בשנים האחרונות אנשים התחילו לנצל את היכולות והתכונות הייחודיות של הרשתות החברתיות ובמיוחד פייסבוק. לפייסבוק כיום יש כמעט מיליארד משתמשים ברחבי העולם ולמעלה מ- 3 מיליון ישראלים והם מבלים בפייסבוק בממוצע שעה שלמה כל יום.
הנתונים האלו הביאו לתודעה שיש כוח אדיר לשילוב בין מסחר אלקטרוני לבין פייסבוק. בעלי עסקים הגיעו למסקנה שהם חייבים לפרסם גם ברשת של פייסבוק.
אז השאלה היא איך עושים את זה בצורה הטובה ביותר?
שיווק בפייסבוק הוא כמו שיווק באינטרנט, צריך לעשות את זה בצורה חכמה וממוקדת.
ניתן להפיק הרבה מאוד תועלת מפייסבוק אם מפנימים כמה עקרונות.
העיקרון החשוב ביותר הוא בניית אתר, ו/או בניית חנות וירטואלית . כל בעל עסק שמפרסם בפייסבוק חייב שיהיה לו אתר אינטרנט שהוא למעשה חנות וירטואלית וחשוב מאוד להביא אותם לחנות הווירטואלית דרך הפייסבוק.
רשת האינטרנט בכלל ובמיוחד הפייסבוק בפרט יצרו עולם ומלואו באינטרנט אשר ניתן לבצע בו כמעט כל פעולה. היופי של הפייסבוק הוא שהגולשים מבלים הרבה מאוד זמן, משתפים חברים בידיעות, סרטונים ואתרים וחנויות וירטואליות מעניינות ומושכות.
כל הרעיון הוא שבעל העסק פונה לאנשים שכבר נמצאים ברשת ולכן טבעי שהם ירצו להמשיך לשוטט באינטרנט כשהם בשיא ההתלהבות מהפרסומות שמשכה אותם.
זה לא אפקטיבי לפרסם בפייסבוק אם לא מובילים את הגולשים לחנות המקוונת של העסק.
אם מפרסמים עסק שהוא לא באינטרנט, אנשים לא יוכלו להגיב במהירות, להפיץ לאחרים, לקנות בספונטניות והם מאבדים עניין או שוכחים מהפרסומת.
אולי העיקרון החשוב ביותר בפרסום ושיווק באינטרנט שרלוונטי גם לפרסום בפייסבוק הוא:
הפרסומת חייבת להיות אטרקטיבית שתשכנעו גולשים ישר ללחוץ ולעבור לחנות וירטואלית בה ניתן במיידי לממש את הקנייה או ההרשמה או הפעולה הרצויה.
אם הפרסומת מפרסמת משהו מחוץ לאינטרנט או שהלינק לא עובד, האתר לא עובד, החנות הווירטואלית לא מספקת מידע או משרתת את הפונקציה הרצויה, החנות הוירטואלית לא ידידותית למשתמש – העסק איבד הרבה מאוד מכירות פוטנציאליות.
לסיכום: הפיצו ופרסמו בפייסבוק, תדאגו שיש חנות וירטואלית. מטרת הפרסום בפייסבוק הוא להביא גולשים לחנות וירטואלית, לכן תדאגו שאתר אינטרנט
וחנות וירטואלית מתפקדות וידידותית למשתמש.
|